Thursday 18 August 2011

D6 : Lab Physics

Physics Hooke's Law thermodynamics temperature pressure static equilibrium buoyancy sound momentum torque centripetal Newton velocity motion fluids density work pendulum heat superposition wave doppler effect oscillation energy

Nur Khaizan
kalau dah nama pun asasi sains, antara pengisian subjek mestilah berkaitan dengan sains. Oleh itu, entry ini berkisarkan subjek physics, sesi makmal. Gambar diatas ini merupakan lab instructor kami bernama kat atas tu haa, tak kan tak boleh baca sendiri. haha3. Nur Khaizan namanya. Seorang yang happening and superb. Terbaik. Sangat peramah dan pemurah dengan senyuman. Gila-gila tu dah biasa sangat dalam kelas. huhu!

Macam-macam gaya serta cara dapat dilihat kalau anda pun berada di tempat yang sama. Setiap sesi makmal pasti akan ada perkara baru yang dipelajari. Konfem2 best n gilo. Nak2 plak Miss Khaizan ni slal0o ade cerite baru yg nk dismpaikan. Sme mcm dalam kelas tutorial, 2 jam sebelum lab session.

      Gambar disebelah ni group Hertina tahir, Hasmila dan Azimah. Tinggal bertiga je nak buat eksperimen gara-gara ahli kumpulan yang lain telahpun berhijrah ke institusi lain. Tak apalah, yang penting kita sama-sama belajar. Ahli kumpulan tak ada tak apa, ahli D6 tak ada itu yang haru. huhu!

Budak laki kalau dapat buat eksperimen memang hantu. Almaklum, bukan banyak main tapi apabila sesuatu yang praktikal, fakta mengatakan lelaki lebih cenderung untuk lakukan dengan minat. Oleh itu, inilah hasilnya. Kalau orang kata pelajar wanita lebih ramai di universiti, hakikatnya ramai pula kaum lelaki di bengkel-bengkel yang banyak membantu dalam bidang yang lebih praktikal. Fairlah kan? Kalau para wanita dipuji dengan kepandaian serta kebijaksanaan, apalah salahnya para lelaki diberi penghargaan atas kepakaran mereka. Tak gitu? huhu!
Usah dilaga kaum lelaki dan perempuan. Sesungguynya mereka saling melengkapi. Tidak perlu dibanding-bandingkan kerana pada penghujungnya, masing-masing saling memerlukan.

2 comments:

  1. farhannn !!!
    ade gambar aku tuh haaa . hahahaha .
    oke,ayat kaw superb :D

    ReplyDelete